Monday 14 July 2014

SeCubit Kata-Kata...^^..

SeCubit Kata-Kata...^^..

Allah ialah cinta saya ? Islam hidup saya ? Al-Quran petunjuk saya ?
Nabi Muhammad idola saya ? Sunnah sebagai ikutan ? Syurga impian
saya. Perkataan yang cantik ? ALLAH, Lagu yang merdu ? AZAN,
Novel yang menarik ? AL QURAN, Senaman Yang Baik ? SOLAT,
Diet yang mujarab ? PUASA...

Keputusan UPSR: 5E ?, PMR: 8E ?, SPM: 9E ?, Tak Ada Kerja ?
Hidup Tak Berjaya ? Siapa Kata ?. Penentu Hidup Bukan A ? ALLAH
Penentu Hidup ? Jadi, Jangan SeSeKali Putus Asa, Jangan Mudah
meNyerah, sentiasaLah BerDoa kepadaNya, Moga diPerkenankan
Doa-doamu...^^..

Sunnah Nabi Kunci Agar Berjaya ( Jika Tidak Membebankan Diri,
Wajib)

1@ Menjaga Wudhu' setiap saat.
2@ Shalat Tahajjud dan Witir
3@ Shalat Berjama'ah
4@ Tadabbur Al Qur'an serta Memahami maksudnya/
       terjemahannya
5@ Shalat Dhuha'
6@ Puasa Sunnah Isnin - Khamis
7@ Sedeqah

" Orang mukmin pasti akan dicuba dalam kaitannya dengan harta,
jiwa, anak dan keluarganya. Orang mukmin akan diuji menurut kadar
agamanya. Jika agamanya kuat maka cubaan juga semakin berat."
[Ibnu Kathir]

tuliskanakuhadith.blogspot.com
Norshahuddin Edited July 2014...^^..

No comments:

Post a Comment