Monday 7 April 2014

Tidaklah Aku Dari Menyekutukan Allah...^^..

Tidaklah Aku Dari Menyekutukan Allah...^^..

Allah s.w.t. berfirman dalam Surah Al An’aam, ayat:

79@ “ Sesungguhnya aku hadapkan muka dan diriku kepada Allah yang
menciptakan langit dan bumi, sedang aku tetap di atas dasar tauhid
dan bukanlah aku dari orang-orang yang menyekutukan Allah (dengan
sesuatu yang lain)”.

80@ Dan ia dibantah oleh kaumnya, ia pun berkata: “ Patutkah kamu
membantahku mengenai Allah, padahal sesungguhnya Ia telah memberi
hidayah petunjuk kepadaku ? Dan aku pula tidak takut (akan sebarang
bahaya dari) apa yang kamu sekutukan dengan Allah, kecuali Tuhanku
menghendaki sesuatu dari bahaya itu. (Sesungguhnya) pengetahuan
Tuhanku meliputi tiap-tiap sesuatu, tidakkah kamu mahu (insaf)
mengambil pelajaran ?

81@ “ Dan bagaimanakah aku hendak takutkan apa yang kamu sekutukan
dengan Allah itu (yang tidak dapat mendatangkan sesuatu bahaya),
padahal kamu tidak takut bahawa kamu telah sekutukan Allah dengan
sesuatu yang Allah tidak menurunkan sebarang keterangan kepada
kamu mengenainya ? Maka yang manakah di antara dua puak itu
yang lebih berhak mendapat keamanan (dari bahaya), jika betul
kamu mengetahui ?”

82@ Orang-orang yang beriman dan tidak mencampur adukkan iman
mereka dengan kezaliman (syirik), mereka itulah orang-orang yang
mendapat keamanan dan merekalah orang-orang yang mendapat
hidayah petunjuk.

tuliskanakuhadith.blogspot.com
Norshahuddin Edited April 2014...^^..

No comments:

Post a Comment