Sunday 6 April 2014

Kegembiraan Buat Orang Yang Suka BerAmal Soleh...^^..

Kegembiraan Buat Orang Yang Suka BerAmal Soleh...^^..

Allah berfirman dalam Surah Al An’aam, ayat ke;

48@ Dan tiadalah Kami utuskan Rasul-rasul itu melainkan sebagai
pembawa berita gembira dan pembawa amaran; kemudian sesiapa yang
beramal soleh, maka tidak ada kebimbangan (dari berlakunya kejadian
yang tidak baik) terhadap mereka, dan mereka tidak akan berdukacita.

49@ Dan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat keterangan Kami,
mereka akan dikenakan azab seksa dengan sebab mereka berlaku fasik.

50@ Katakanlah (wahai Muhammad); “ Aku tidak mengatakan kepada
kamu (bahawa) perbendaharaan Allah ada di sisiku, dan aku pula tidak
mengetahui perkara-perkara yang Ghaib; aku juga tidak mengatakan
kepada kamu bahawasanya aku ini Malaikat, aku tidak menurut
melainkan apa yang diwahyukan kepadaku”. Bertanyalah (kepada mereka):
“ Adakah sama orang yang buta dengan orang yang celik ? Tidakkah
kamu mahu berfikir ?”

tuliskanakuhadith.blogspot.com
Norshahuddin Edited April 2014...^^..

No comments:

Post a Comment