Sunday 6 April 2014

Kepada Orang Yang Takut Akan Hari Kiamat...^^..

Kepada Orang Yang Takut Akan Hari Kiamat...^^..

Allah berfirman dalam Surah Al An’aam ayat:

51@ Dan berilah amaran dengan Al-Quran itu kepada orang-orang yang
merasa takut bahawa mereka akan dihimpunkan kepada Tuhan mereka
(pada hari kiamat), (padahal) tiadalah bagi mereka pelindung dan tidak
juga pemberi syafaat yang lain dari Allah, supaya mereka bertaqwa.

52@ Dan janganlah engkau usir orang-orang yang beribadat dan
berdoa kepada Tuhan mereka pagi dan petang, sedang mereka
menghendaki keredhaanNya semata-mata. Tiadalah engkau
bertanggungjawab sesuatu pun mengenai hitungan amal mereka, dan
mereka juga tidak bertanggungjawab sesuatu pun mengenai hitungan
amalmu. Maka (sekiranya) engkau usir mereka, nescaya menjadilah
engkau dari orang-orang yang zalim.

56@ Katakanlah (wahai Muhammad): “ Sesungguhnya aku dilarang
menyembah mereka yang kamu sembah yang lain dari Allah”. Katakanlah
lagi: “ Aku tidak akan menurut Hawa Nafsu kamu, kerana kalau aku
turut, sesungguhnya Sesatlah daku, dan tiadalah aku dari orang-orang
yang mendapat Hidayah Petunjuk”.

57@ Katakanlah: “ Sesungguhnya aku tetap berada di atas (kebenaran
yang berdasarkan) bukti-bukti yang nyata (Al-Quran) dari Tuhanku;
sedang kamu mendustakannya. Tidak ada padaku apa yang kamu minta
disegerakan (dari azab seksa); hanya Allah jualah yang menetapkan
hukum; Ia menerangkan kebenaran, dan Dia lah sebaik-baik yang
memberi keputusan”.

tuliskanakuhadith.blogspot.com
Norshahuddin Edited April 2014...^^..

No comments:

Post a Comment